مجلس در قبال اختلاس میلیاردی چه خواهد کرد؟
خبرنگار فراری
یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, :: 11:43 ::  نويسنده : خبرنگار

سیاست > مجلس  - موضوع اختلاس سه هزار میلیاردی از شبکه بانکی کشور در طول دو هفته تعطیلات تابستانی صحن علنی مجلس رخ داد.


 

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان فردا پس از سرکشی به حوزه​های انتخابیه​شان به پایتخت برمی​گردند و این پرونده کلان یکی از مهمترین دستورکارهایشان در روزهای آتی خواهد بود. چه آنکه نه تنها در صحن علنی مجلس در قبال آن موضع گیری می​کنند بلکه در جلساتی غیرعلنی و در کمیسیون​های تخصصی خود نیز به آن خواهند پرداخت.

آنچه در ادامه می​آید مجموعه اقداماتی است که مجلسیان در روزهای آینده در قبال این اختلاس میلیاردی خواهند داشت:

  • 1- برگزاری جلسه غیرعلنی​ای پیش از جلسه علنی فردا با حضور وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بازرسی و مدیرعامل بانک صادرات: حسینی، بهمنی، پورمحمدی و جهرمی به مجلس فراخوانده شده​اند تا ابعاد این پرونده را برای نمایندگان تشریح کنند.
  • 2- احضار وزرای اطلاعات و اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به عنوان اعضای کمیته سه نفره بررسی اختلاس 3000 میلیاردی به کمیسیون شوراها با ریاست روح​الله حسینیان برای ارائه گزارش به اعضای این کمیسیون.
  • 3- احضار وزیر اقتصاد به کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی مشکلات بانکی کشور. تکالیف بانک مرکزی و چگونگی نظارت دستگاه​های نظارتی بر امور بانکی در این کمیسیون بررسی خواهد شد. در مورد زمینه​های مقابله با فرصت​طلبی​های سازماندهی شده با نفوذ به اطلاعات در سیستم مالی نیز بحث خواهد شد. پس از پایان بررسی‌ها در زمینه این اختلاس کلان، کمیسیون اقتصادی گزارشی از بررسی‌ها در این زمینه را برای قرائت در صحن علنی و اطلاع نمایندگان از روند شکل‌گیری این اختلاس تهیه خواهد کرد.
  • 4- بررسی ابعاد اختلاس سه هزار میلیاردی در کمیسیون اصل نود: بررسی درخواست تاسیس بانک​های خصوصی جدید و رابطه آن با این اختلاس و اینکه منابع مالی این اختلاس از کشور خارج شده یا نه، از جمله مواردی است که در این کمیسیون پیگیری خواهد شد. ارتباط میان این اختلاس با جریان انحرافی نیز از دیگر موارد بررسی این کمیسیون خواهد بود. کمیسیون اصل نو نهایتا گزارش بررسی این تخلف را به قوه قضاییه ارائه خواهد داد.
  • 5- نشست مشترک کمیسیون قضایی با محسنی‌اژه‌ای: زمان این دیدار هنوز مشخص نیست اما این کمیسیون در راستای استیفای حقوق از دست رفته بیت​المال وارد بررسی این پرونده خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.